Institut praktické pedagogiky je součástí projektu Active Brain

UČÍM SE PSÁT

... aneb jak zvládnout psaní bez bolesti ruky,
jak správně držet tužku, netlačit na ni a plynule psát.

Jak na to, aby ruka při psaní nebolela?
Proč uvolňovat ruku a jak na špatný úchop či tlak při psaní?
Jak si hrát a rozvíjet motoriku ruky, aby dítě psalo rychle a plynule?

Webinář  Vám přinese:

  • ověřené tipy, jak připravit dítě na plynulé a bezbolestné psaní;
  • 40 her a aktivit z praxe pro rozvoj hrubé a jemné motoriky;
  • cvičení pro děti s DYSGRAFIÍ k zapamatování si tvaru písmen;
  • grafomotorické aktivity do třídy i pro domácí přípravu s maminkou;
  • fígle pro nácvik správného úchopu bez stresu u papíru;
  • principy, jak připravit leváky na psaní a co s náklonem sešitu;
  • 3 minutové hříčky pro rozvoj pozornosti k úspěšnému přepisu a opisu;
  • relaxační cvičení, která vedou k odbourání stresu a uvolnění ruky;
  • čas, který byste jinak trávili hledáním rad jak na psaní a úchop tužky;
  • komplexní přístup ke psaní z pohledu vývoje dětského mozku a předcházení poruchám učení jako je dysgrafie, dysortografie, dyslexie.

Nové přístupy ke psaní až k Vám domů

Toužíte po tom, aby Vaše dítě zažilo radost ze psaní? Hledáte praxí ověřené náměty, díky kterým předejdete DYS poruchám? S nadšením objevujete nové přístupy ke psaní z pohledu vývoje mozku?

Tak to jste tu správně!
To, co na webináři zažijete, můžete ihned využít se svými dětmi.

Desítky minut her a smíchu u grafomotoriky a psaní mohou být i Vaše realita.

Využíváme nejmodernější metody a technologie pro trénink mozku.
ČESKÁ TELEVIZE natáčela dokument o naší práci.

ČESKÁ TELEVIZE na našem pracovišti natáčela časosběrný dokument
o účincích neurotréninku.

 

Naše 26 leté zkušenosti můžete využít i Vy!

Vykročte k pohodě již dnes a rezervujte si místo na webináři.

Za webinář můžete získat po splnění podmínek i osvědčení MŠMT.

dyslektický mozek
Webinář byl naprosto úžasný. Komplexni ukázka všeho, co je potřeba při tréningu grafomotoriky. Krásně se poslouchal, ani nevěřím, že trval přes tři hodiny. I když se synen na individuální grafomotoriku k Miladě docházíme, a v podstatě vše znám, přesto byl pro mne velmi přínosný. Byl to velmi příjemně strávený večer. Chtěla bych poděkovat za všech 5 webinářů, které jsem měla možnost za posledních pár týdnů shlédnout. Byly všechny velmi zajímavé a přinesly spoustu námětů, rad a povzbuzení. Vše souviselo se vším a bylo opravdu super webináře shlédnout takto uceleně v krátkém čase. Od září se těším na on-line kurz Abeceda prvňáka, který nás se synem bude provázet celou první třídu. Děkuji moc.
Hana Pospíšilovámaminka
Po včerejší webináři jsem plná energie. Rozdávala jsem ji plnými hrstmi své kolegyni, která začala být poslední dobou velmi pesimistická. Samozřejmě, že i s mými druháčky byl den prima. Nálada učitele je velmi nakažlivá 😊. Dnešek se opět povedl. Už se vůbec nebojím na schůzku budoucích prvňáčků, ikdyž vím, že tam určitě budou opět 2 ADHD děti. Asi jsem na ně magnet 😊. S vámi jsem se ale nějak přestala bát. Plno věcí vím, ale včerejší opakování v rámci semináře mi zase osvěžilo paměť. Děkuji i za nové poznatky, které mi pomohly dát další věci do souvislostí. Pořád se učím 😊 a stále víc mě problémové děti zajímají. Už se moc těším na příští týden. Přeji krásný, pohodový den všem a děkuji za vaši práci.
Mgr. Lenka Boudnáučitelk ZŠ
Vážená Lído, Milado moc děkuji z a webináře, jsem nadšená a s čistým svědomím vám (oběma) musím říct že to byly nejlepší kurzy kterými jsem kdy prošla. Čerpala jsem jako matka čtyř dětí (někdy je to náročnější než plná třída), i jako asistenktka pedagoga. Mnoho tipů jsem již vyzkoušela, na další si brousím zuby. Moc se těším na další setkávání se s vámi alespoň přes obrazovku notebooku a doufám že se za vámi do Brna někdy vypravím osobně 🙂 S poděkováním za váš čas který jste nám věnovaly.
Kateřina Kempnáasistentka
Právě jsem doposlouchala webinář Učím se číst a jsem nadšená 🙂 Nádherné, plné inspirace jak vše zapojit do běžného dne při procházce, doma, kdekoliv můžete s dětmi trénovat hravě a lehce, bez stresu a napětí 🙂 Milado, moc MOC děkuji za nadšení, které z tebe čiší a je to opravdu nakažlivé:) Jsem šťastná, že tě tu mám. Jsi mojí velkou inspirací. Ráda se od tebe učím.
Ludmila Kratochvílováučitelka lesní MŠ, lektorka jógy

Proč téma PSANÍ a proč webinář?

Zažily jsme to také:

Ty chvíle, kdy dítě brečí nad písankou, že má vše škaredé
a místo jedničky nebo smajlíka samé červené opravy.
Hodiny a hodiny procvičování nanečisto a stejně jsou slova kostrbatá.
Rady, jak uvolnit ruku, které nepomáhají a psaní je i nadále horor.

A tak jsme se začaly zabývat rozvojem mozku a hledat vzájemné souvislosti.

Strávily jsme přes 12 000 hodin u terapií rozvoje mozku,
máme za sebou přes 9700 hodin individuálních lekcí s dětmi
a nesčetně přednášek, workshopů a konzultací s rodiči, učiteli, studenty 🙂

Začalo to vše do sebe zapadat a dávat čím dál větší smysl.
Mozek - stres - nepozornost - vzdělávání - výchova - sebevědomí

Pozitivní výsledky se dostavily v poměrně krátkém čase.
Pohoda - rovnováha - klid - pozornost - respektování - vnímání silných stránek

A nyní je ta chvíle, kdy Vám 26 leté zkušenosti chceme předat.

Odhalíme Vám praktické tipy, jak si poradit se špatným úchopem,
bolestí ruky při psaní a kostrbatým písmem.
Ukážeme Vám cestu, jak zbavit děti naštvání a stresu z písanky.
Poznáte, jak na to, aby se děti usmály a plynule a bez bolesti psaly.

Ve vysílání na Vás čekají:

  • ověřené tipy, jak připravit dítě na plynulé a bezbolestné psaní;
  • 40 her a aktivit z praxe pro rozvoj hrubé a jemné motoriky;
  • cvičení pro děti s DYSGRAFIÍ k zapamatování si tvaru písmen;
  • grafomotorické aktivity do třídy i pro domácí přípravu s maminkou;
  • fígle pro nácvik správného úchopu bez stresu u papíru;
  • principy, jak připravit leváky na psaní a co s náklonem sešitu;
  • 3 minutové hříčky pro rozvoj pozornosti k úspěšnému přepisu a opisu;
  • relaxační cvičení, která vedou k dbourání stresu a uvolnění ruky;
  • čas, který byste jinak trávili hledáním rad jak na psaní a úchop tužky;
  • komplexní přístup ke psaní z pohledu vývoje dětského mozku a předcházení poruchám učení jako je dysgrafie, dysortografie, dyslexie.

Věnujte 3 hodiny svého času HRÁM A CVIČENÍM KE PSANÍ a umožněte dětem zažít radost z úspěchu a objevení svých silných stránek.

V naší mateřské škole jsme měli možnost zúčastnit tří workshopů (grafomotorika, pohodové čtení a počítání) pod vedením úžasné lektorky Milady Smutné. Všechny tři semináře pedagogickému sboru i rodičům daly plno nových nápadů, jak dětem nástup do první třídy co nejvíce usnadnit. Rodiče určitě také potěšila informace, že každý problém má řešení. Při jeho řešení není nutný dril a nervy, ale vše jde s úsměvem. Praktické ukázky různých her nám to jen potvrdily. Děkujeme a těšíme se na další setkaní v příštím školním roce.
Mgr. Martina Jochmanováředitelka MŠ Blučina
Dobrý den, jmenuji se Monika a jsem učitelkou na prvním stupni základní školy ve čtvrté třídě a dnes jsem absolvovala seminář Grafomotorika prakticky a moc bych to všem chtěla doporučit. Je to skvělé propojení teorie s praxí. Veškeré aktivity jsem si mohla vyzkoušet sama, takže jsem opravdu pocítila, jak se ty děti při činnostech, při pokynech učitele, cítí, co prožívají. Kromě toho jsem si vyrobila i sama některé pomůcky a odnáším si spoustu nápadů, tipů a materiálů. Přístup byl velmi přátelský a celé jsem si to velmi užila. Moc všem doporučuji. Monika Smutná
Monika Smutnáučitelka v 1. třídě
Vážená Lído, Milado moc děkuji z a webináře, jsem nadšená a s čistým svědomím vám (oběma) musím říct že to byly nejlepší kurzy kterými jsem kdy prošla. Čerpala jsem jako matka čtyř dětí (někdy je to náročnější než plná třída), i jako asistenktka pedagoga. Mnoho tipů jsem již vyzkoušela, na další si brousím zuby. Moc se těším na další setkávání se s vámi alespoň přes obrazovku notebooku a doufám že se za vámi do Brna někdy vypravím osobně 🙂 S poděkováním za váš čas který jste nám věnovaly.
Kateřina Kempnáasistentka pedagoga, maminka

Udělejte krok k pevnému vztahu s Vašimi dětmi,
ke vztahu, který září porozuměním a láskou.

Využijte naše principy k Vašemu štěstí.

Dnes ve speciální akci se slevou 25 % při použití slevového kódu: monte

dyslektický mozek
Vážená Lído, Milado moc děkuji z a webináře, jsem nadšená a s čistým svědomím vám (oběma) musím říct že to byly nejlepší kurzy kterými jsem kdy prošla. Čerpala jsem jako matka čtyř dětí (někdy je to náročnější než plná třída), i jako asistenktka pedagoga. Mnoho tipů jsem již vyzkoušela, na další si brousím zuby. Moc se těším na další setkávání se s vámi alespoň přes obrazovku notebooku a doufám že se za vámi do Brna někdy vypravím osobně 🙂 S poděkováním za váš čas který jste nám věnovaly.
Kateřina Kempnámaminka, asistentka pedagoga
Po včerejší webináři jsem plná energie. Rozdávala jsem ji plnými hrstmi své kolegyni, která začala být poslední dobou velmi pesimistická. Samozřejmě, že i s mými druháčky byl den prima. Nálada učitele je velmi nakažlivá 😊. Dnešek se opět povedl. Už se vůbec nebojím na schůzku budoucích prvňáčků, ikdyž vím, že tam určitě budou opět 2 ADHD děti. Asi jsem na ně magnet 😊. S vámi jsem se ale nějak přestala bát. Plno věcí vím, ale včerejší opakování v rámci semináře mi zase osvěžilo paměť. Děkuji i za nové poznatky, které mi pomohly dát další věci do souvislostí. Pořád se učím 😊 a stále víc mě problémové děti zajímají. Už se moc těším na příští týden. Přeji krásný, pohodový den všem a děkuji za vaši práci.
Mgr. Lenka Boudnáučitelka ZŠ
Právě jsem doposlouchala webinář Učím se číst a jsem nadšená 🙂 Nádherné, plné inspirace jak vše zapojit do běžného dne při procházce, doma, kdekoliv můžete s dětmi trénovat hravě a lehce, bez stresu a napětí 🙂 Milado, moc MOC děkuji za nadšení, které z tebe čiší a je to opravdu nakažlivé:) Jsem šťastná, že tě tu mám. Jsi mojí velkou inspirací. Ráda se od tebe učím.
Ludmila Kratochvílováučitelka lesní MŠ, lektorka jógy
Děkuji za skvělý webinář. Splnil veškerá má očekávání. Krásně se poslouchal, i když bylo už docela pozdě, těch pár hodin uteklo jako nic. Opravdu moc děkuji.
Hana Pospíšilovámaminka