Grafomotorika a první psaní

Začněte psát zde...

Také řešíte některý z těchto problémů u Vašeho dítěte nebo žáčka?

  • Příliš na tužku nebo pero tlačí
    ruka je ztuhlá (neuvolněná), neumí ji hladce posunout po papíru a tempo psaní se tak výrazně zpomaluje.
  • Má špatný úchop
    neumí správně držet tužku a psaní ani kreslení tak za moc nestojí. Všechno je kostrbaté a dítěti se nedaří vytvořit ten správný požadovaný tvar - nastupuje vztek, odpor a neochota vůbec něco zkoušet.
  • Grafomotorických listů má plné zuby
    vyplňování grafomotorických listů je v MŠ častou aktivitou, jenže takové sezení u stolu a kreslení na A4 děti nebaví. Jsou otrávené, znechucené a přimět je ke spolupráci je stále těžší.
  • Obtížně zvládá přechod z formátu A4 na A5
    mnohé děti nejsou na tuto změnu připravené. Menší formát je stresující, dítě se snaží, ale nejde mu to a poznámky ke zlepšení a červenou fixou obtažená písmenka od paní učitelky tomu příliš nepomáhají.
  • Procvičování nanečisto je spíš ke škodě než k užitku
    možná doma také procvičujete psaní jednotlivých prvků a písmenek ještě předtím, než půjdou načisto do písanky. To je ale náročné nejen časově, ale i psychicky. Dítě se cítí pod tlakem, není čas vnímat pokroky a úspěchy.

Pokud jste alespoň u jednoho z těchto bodů souhlasně pokyvovali hlavou, pak rozhodně čtěte dál... tato stránka je přesně pro Vás 😉

Denně mě oslovují desítky pedagogů i rodičů s otázkami ohledně správné grafomotorické přípravy. 

Jak na to, aby ruka při psaní nebolela?

Proč uvolňovat ruku a jak na špatný úchop či tlak při psaní? 

Jak si hrát a rozvíjet motoriku ruky, aby dítě psalo rychle a plynule?

To jsou jen některé z mnoha otázek, které dostávám.

Protože Vám chci předat jen to nejlepší, rozhodla jsem se vzít všechny své mnohaletou praxí prověřené tipy a techniky a přetavit je do komplexního on-line kurzu. V něm naleznete veškeré odpovědi na své otázky a ještě mnohem mnohem víc.

Váš průvodce grafomotorikou a přípravou na první psaní od A do Z je připraven!

Možná i Vy patříte k pedagogům, kteří:

  • se zajímají o grafomotorický rozvoj dítěte, ale ve škole není pro tuto problematiku dostatečný prostor. Na školení nezbývá čas a tak se uchylují k tradičním pracovním listům, které nakonec končívají zapomenuté hluboko v šanonech.
  • cítí, že nejsou dostatečně metodicky vybaveni, na co se při grafomotorické přípravě zaměřit (protože na fakultě se toho příliš mnoho nedozvěděli).
  • se možná právě připravují na svou premiéru s prvňáčky, teprve sbírají zkušenosti, přemýšlí, jak grafomotorickou přípravu v 1. třídě uchopit, ale nemají odkud čerpat potřebné informace.

Nebo jste rodič a právě teď...

  • toužíte pomoci svému dítku vybudovat základy správného a zdravého psaní, ale nevíte, kde začít a jak postupovat. Vždyť informací je na internetu a ve FB skupinách tolik! Jak zjistit, co je správné a vhodné právě pro Vaše dítě?
  • marně čekáte na podporu ze strany pedagogů (MŠ, ZŠ), a tak přichází na řadu nákupy drahých pastelek a pracovních listů a nekonečné domácí procvičování, které stejně nikam nevede.
  • věříte, že počet pracovních listů je přímo úměrný kvalitě připravenosti dítěte a tak jimi zahrnujete svého (před)školáka, který je akorát naštvaný a daleko raději by si hrál venku.

Věděli jste, že...

  • ...současné běžně využívané postupy nepředstavují komplexní řešení?
    Upřednosťňují totiž jen určitý typ aktivit, které se opakují stále dokola, nejsou pestré a nepovzbuzují dětskou tvořivost.
  • ...při práci s klasickými pracovními listy jsou některé oblasti zcela opomíjeny?
    Například motorická připravenost, tedy aktivity pro vyvození správného úchopu, které jsou pro pozdější správné psaní nezbytné.
  • ...při nevhodné grafomotorické přípravě dochází k přetěžování určitých částí těla dítěte?
    Svaly jsou přetěžované, děti nezvládají celou škálu pohybů - nemají osvojené pohybové návyky, které jsou potřebné pro psaní.
  • ...když dítě není dostatečně připravené na psaní, odráží se to i na jeho psychice?
    Špatné známky z diktátů a proškrtaná písanka na dobrém pocitu opravdu příliš nepřidají.

Proto jsem pro Vás v kurzu připravila:

  • Metodický rámec 5P, který respektuje rozvoj dětského mozku, a který vám umožní postupovat v grafomotorické přípravě pěkně krok za krokem.
  • Desítky námětů, které můžete okamžitě využít ve své praxi. Bez nutnosti nákupu drahých pomůcek, vše potřebné naleznete ve třídě nebo doma (např. v kuchyňské lince 🙂 )
  • Množství aktivit na podporu vnitřní motivace dětí a zlepšení jejich pozornosti.
  • Komplexní podporu. Nekonečnému dohledávání informací a materiálů je konec. Vše, co jste potřebovali vědět o grafomotorické přípravě, naleznete na jednom místě v tomto kurzu.

KURZ + MATERIÁLY + BONUSY

Celý kurz je složen ze 6 modulů. Každý je zaměřen na jiné téma a dohromady tvoří komplexní puzzle, které pomůže Vašim dětem postavit základy správného a zdravého psaní.

Mgr. Milada Smutná

Jmenuji se Milada Smutná...

Co o mně říkají absolventi mých kurzů?

       Protože vaše děti potřebují...

Na co se můžete v kurzu těšit?

Součástí kurzu je ČLENSKÁ SEKCE, webová stránka, kde najdete všech 6 modulů a veškerý obsah včetně bonusů.

ČLENSKÁ SEKCE JE VÁM K DISPOZICI PO CELOU DOBU TRVÁNÍ KURZU.

Vaše členství zahrnuje také přístup do uzavřené facebookové skupiny, kde se budeme společně potkávat. Pravidelně tam ode mě budete dostávat tipy, rady a další nápady.

Podívejte se podrobně na to, co vás čeká:

Členská sekce

Uzavřená členská sekce na míru se všemi materiály.

Tipy a triky

Pravidelný virtuální průvodce světem mysli.

Uzavřená FB skupina

Podporující prostředí otevřené vašemu sdílení.

28 let praxe

Balík zkušeností vměstnaný do jednoho nabitého kurzu.

Otázky a odpovědi

Kdykoliv se můžete zeptat na cokoliv, co vás zajímá.

Podpora

Z vlastní zkušenosti vím, co prožíváte, a jsem tu pro vás.

TÉMATA, KTERÝM SE BUDEME VĚNOVAT

5 pilířů pohodového psaní

Motorika

Začněte psát zde...

Návyky u psaní

Začněte psát zde...

Tlak a uvolnění

Pomůcky

Grafomotorická cvičení

Začněte psát zde...

Bonusy

Začněte psát zde...

Co o mých kurzech říkají jejich absolventi?

Milado, děláte s dětmi a pro děti skvělou práci! Je úžasné sledovat při lekcích grafomotoriky vzájemné interakce mezi vámi a Jášou nebo Evičkou. Opravdu to není jen o procvičování a technikách, ale především o hledání cesty, vzájemném naladění a vašem upřímném zájmu o děti a jejich posun. Nejvíc mě ale fascinuje vaše neuvěřitelná hravost a radost, která z vás při práci s dětmi čiší 😀 Hlavní cíl setkávání je sice grafomotorika, ale kromě jsem moc vděčná, že mají děti možnost se potkávat s dospělým jako jste vy. To co děláte má obrovský smysl a držím palce nám všem, aby se o vašem přístupu ke grafomotorice dozvědělo co nejvíce školek a škol!
Ing. Jana AndréskováMaminka, autorka projektu Kukando
Seminář GRAFOMOTORIKA PRAKTICKY - Smysluplně strávený den, který byl plný praktických námětů a nápadů, ale také podpořený řadou logických vysvětlení, proč dělat věci zrovna tak. Vypíchla bych především náměty, které jsou netradiční a které v žádném grafo sešitě jistě nenajdete. Na závěr krásné osobní rozloučení, které jistě každého zahřálo u srdce. Moc doporučuji 😉 👍🏻
Mgr. Tereza ChaloupkováAutorka projektu Veselá chaloupka, učitelka v malotřídní škole

Kolik stojí

ČLENSTVÍ V KURZU?

Online kurz: Grafomotorika a první psaní

15970 Kč

8310 Kč (bez DPH)

  • Kompletní přístup do 6dílného kurzu včetně množství bonusových videí
  • Uzavřená FB skupina s podporou Milady Smutné

KLIKNĚTE NA TLAČÍTKO

A PŘIHLAŠTE SE DO KURZU