PROGRAM PEDAGOGICKÉ INTERVENCE
Předškolní příprava
Tento program je uceleným konceptem předškolní přípravy s důrazem na posílení nerovnoměrných oblastí.
Intervence probíhá v malé skupince dětí dva dny v týdnu.
Docházka nenahrazuje povinné předškolní vzdělávání.
Intervence zahrnuje:
- posílení komunikačních dovedností - rozvoj pasivní i aktivní slovní zásoby, porozumění mluveného projevu, tvorba vět s komunikačním významem (žádost, odpověď, popis aktivit, situací a obrázků, vyjádření potřeb apod.)
- rozvoj sociálních dovedností - komunikace s dospělými, dětmi a kooperace při aktivitách, hrách, respektování názoru druhých, tolerantní chování, pravidla chování, přebírání zodpovědnosti v situacích přiměřených věku
- rozvoj kompetencí k učení - řízené i volné aktivity, uspořádání pracovního místa, samostatnost při jednoduchých činnostech, pravidla činností a jejich struktura, respektování zadání, pozornostní cvičení
- rozvoj sebehodnocení a sebereflexe v rámci činností během dne, herních i řízených činností, podpora sebevědomí a vnitřního já
- rozvoj kompetencí v oblasti řešení problémových situací během dne
- rozvoj předškolních oblastí vedoucích ke zvládnutí nástupu do školy, školních nároků a úspěšnému startu v novém kolektivu:
- grafomotorika a příprava na psaní
- prostorová orientace (na těle, v prostoru, pracovním místě)
- předmatematické dovednosti
- předčtenářské dovednosti
- prevence dysporuch: rozvoj dílčích funkcí v širším kontextu (sluchové a zrakové vnímání), prostorové vnímání
Kam dál?