PROGRAM
PEDAGOGICKÉ PODPORY PRO PŘEDŠKOLÁKY
Předškolní příprava
Zážitkový individuální program na míru vašeho dítěte.
Posílení klíčových dovedností, se kterými vaše dítě zvládne první třídu v pohodě a s úsměvem.
Naše setkávání bude zaměřeno na průpravu nejdůležitějších dovedností a schopností, které Vaše dítě potřebuje procvičit před nástupem do školy.
Děti se budou rozvíjet hrou a příprava na školu bude v pohodě.
Zažít úspěch a objev já to umím - mě to jde je důležitý už na startu vzdělávání.
Na co se můžete těšit:
- Dostanete náskok, díky kterému nebudou týdny v září a říjnu tolik náročné.
- Propracovaný systém cvičení a her, které podpoří ty správné předškolácké schopnosti a dovednosti. Cvičení zahrnuje tipy k projování hemisfér, koordinaci a očním pohybům.
- Naučím vás, jak kvalitně položit dobrý základ pro školní vzdělávání vašeho dítěte.
- Dozvíte se, tipy na míru vašeho dítěte.
- Získáte informace, jaké dovednosti jsou pro vaše dítě potřeba posílit a jak díky jejich rozvíjení předcházet potížím při nácviku čtení, psaní a počítání.
- Jistotu, že jste pro pohodové zvládnutí 1. třídy udělali maximum.
- Podpora vás jako rodičů, naučíte se, jak pracovat s dítětem, když je unavené, rozlítané, emočně nestálé. Budete vědět, jak nastavit efektivní přestávku a naučíte se použít vše co doma najdete pro jeho rozvoj.
Intervence zahrnuje:
- posílení komunikačních dovedností - rozvoj pasivní i aktivní slovní zásoby, porozumění mluveného projevu, tvorba vět s komunikačním významem (žádost, odpověď, popis aktivit, situací a obrázků, vyjádření potřeb apod.)
- rozvoj sociálních dovedností - komunikace s dospělými, dětmi a kooperace při aktivitách, hrách, respektování názoru druhých, tolerantní chování, pravidla chování, přebírání zodpovědnosti v situacích přiměřených věku
- rozvoj kompetencí k učení - řízené i volné aktivity, uspořádání pracovního místa, samostatnost při jednoduchých činnostech, pravidla činností a jejich struktura, respektování zadání, pozornostní cvičení
- rozvoj sebehodnocení a sebereflexe v rámci činností během dne, herních i řízených činností, podpora sebevědomí a vnitřního já
- rozvoj kompetencí v oblasti řešení problémových situací během dne
- rozvoj předškolních oblastí vedoucích ke zvládnutí nástupu do školy, školních nároků a úspěšnému startu v novém kolektivu:
- podpora kognitivních funkcí - pozornosti a paměti
- motorika, koordinace, grafomotorika a příprava na psaní
- prostorová orientace (na těle, v prostoru, pracovním místě)
- předmatematické dovednosti
- předčtenářské dovednosti
- prevence dysporuch: rozvoj dílčích funkcí v širším kontextu (sluchové a zrakové vnímání), prostorové vnímání
- tyto základní oblasti jsou rozloženy do 8 setkání zpravidla po 14 dnech, aby jste měli prostor to s dítětem zažít.
Nejen papír a tužka trénuje mozek dítěte
Hravost je důležitá všude tam, kde dítě zažilo neúspěch a odmítá nové aktivity