Institut praktické pedagogiky je součástí projektu Active Brain

Rozečti

se brouku

To jsou rady, zkušenosti, náměty a nápady k tomu, jak se posunout o jeden krok nebo víc, tam, kam bychom potřebovali. Poradím Vám ráda v pracovně (Brno) nebo  on-line.

  • Jaké by to bylo kdyby se z vašeho dítka stal čtenář, který si sám a s radostí otevře knihu
  • Jak byste se cítili, kdybyste doma při čtení zažívali příjemné chvilky a byla by to činnost, která by utužovala váš vztah?
  • Jak by se změnil Honzíkův život, kdyby se pro něj ze čtení stala zábava? 

Specifika koučinku rodičů a dětí s dysporuchami

  • 1
    Na míru Vaší rodině i dítěti
    Poskytnu Vám praktické a konkrétní rady, jak obtížné situace u Vás řešit. Jsou to aktivity a postupy ušité na míru přímo pro Vás. Indivdiduální přístup je základem pro fungující prinicipy.
  • 2
    Odhalit problém a nalézt cestu k pohodě u čtení
    Probereme všechny aspekty, které ovlivňují Váš život. Komplexní pohled, zkušenosti a ověřené postupy jsou základem pro nalazení cesty pro Vaši situaci.
  • 3
    Spolupráce a činy jsou rychlými pomocníky
    Společně se novinky do rodinného fungování zavádí lépe. Naše průběžná podpora a Váš aktivní přístup přináší výsledky.
  • 4
    Co můžete očekávat
    Individuální a respektující přístup k Vaší situaci a návazné řešení. Fungující a jednoduché tipy, jak nastartovat čtení k větší pohodě. Budeme kombinovat pohyb, oční cviky a mnoho dlašího.
  • 5
    Intervence přímo u Vás doma on-line
    Konkrétní tipy je nejlepší si odehrát rovnou společně u mne v pracovně nebo můžeme on-line.
  • 6
    Děti nenapravuji, ale hledám silné stránky, které mohou podpořit oslabené oblasti
    Dítě vždy potřebuje rozumět tomu co a proč to dělá. Zvlášť u starších dětí je pro mne zádadní přijetí navrženého postupu dítětem. Můžete se setkat s tím, že každé z Vašich dětí bude mít vytvořené jiné strategie k podpoře učení. Není to o zátěži pro rodiče, ale pro podporu jeho rozvoje. Pokud dítě chápe, co a proč děláme, většinou to daleko snadněji začleňuje do života.

Co o nás říkají naši klienti malí i velcí?

Do centra jsme nejdříve chodili se synem na Biofeedback kvůli nesoustředění, roztržitosti a dalším věcem. Ale správný vývoj malé osobnosti není jen o stavu mozku, ale i o správné a pozitivní výchově a působení, porozumění dítěti a o vztazích v rodině i mimo ni. Proto jsme se s paní Smutnou domluvili také na individuálních sezeních se synem. Neměl žádné výrazné výchovné problémy,chtěli jsme spíše problémům předcházet a také pracovat na vzájemných vztazích, porozumění a pochopení. Sezení byla přizpůsobená našim požadavkům, byla velmi individuální a osobní, a i když bylo naplánované téma, často se ubralo jinudy, prostě podle toho, co zrovna syna tížilo nebo vyplulo na povrch, což bylo přirozené a nespoutané. Velkou měrou k celkovému výsledku přispělo velmi příjemné vystupování a pozitivní působení, která si nás tímto získala a co je skvělé, syna to velmi bavilo, těšil se na schůzky, jako by si šel povykládat s kamarádem. Získali jsme zde i mnoho podnětů na způsoby učení, motivaci a přístupů k řešení problémů. Odhalili jsme spolu skryté příčiny jeho chování, začali jsme je řešit, změnili jsme určité způsoby chování, které nebyly úplně tím pravým ořechovým, pochopili jsme spoustu věcí, díky kterým máme teď úžasný otevřený vztah, umíme řešit problémy s větším klidem a porozuměním z obou stran. A to úplně nejúžasnější je, že se tady jakoby začaly rozvíjet a posilovat Šimonovi pozitivní kladné vlastnosti. Prostě z kluka, který měl nálepku rošťák, je milý, vnímavý, citlivý kluk se smyslem pro spravedlnost, co chrání slabší, je obětavý a dokáže bez problémů pomoci. Chce to jen správný přístup a pochopení, k čemuž je mnohdy potřeba nadhled, rada, prostě správné odborné vedení, čím speciální pedagogika v podání paní Smutné rozhodně je a my jsme ji za její neocenitelnou pomoc velmi vděční.
Jana Svojáková a Šimon
DCERA NEVYČNÍVÁ A JE "NORMÁLNÍ" ŽÁKYNÍ Dcera navštěvuje centrum již třetím rokem vzhledem k tomu, že jí byly diagnostikovány významné poruchy soustředění a pozornosti. Po třech letech spolupráce s tímto centrem se její schopnost soustředit se a udržet pozornost zlepšila natolik, že přestala ve třídě "vyčnívat" a stala se "normální" žákyní. V centru navštěvuje nejen terapie Biofeedback ale také volnočasový kroužek a pravidelně se učastní i letních příměstských táborů. Pro mě , jako matku, je radost vidět ji pracovat s terapeutkami, které má nejen pro jejich laskavý přístup k dětem, nesmírně ráda. A to je podstatné. Pokroky jsou znatelné a dcera si veškerý čas v centru maximálně užívá.
Katka K
Syna čtení nebavilo. Psát a počítat, to šlo, ale čtení byla noční můra pro oba... využila jsem mnoho typů třeba námět s šablonkami. Místo zvířátek jsem použila dopravní prostředky. Mladší syn se zabavil také. Procvičujeme za odměnu po matice a před čtením. Bez Vaší podpory bysme jen drilovali čtení a nikam by to nevedlo. Mě by nikdy nenapadlo tolik možností a hlavně druhů podpory, kterou potřeboval.
Marcelamaminka
Pracuji v hlídací agentuře. Studuji medecínu, děti mám moc ráda, ale učitelka fakt nejsem. Váše rady by mi velmi pomohly. Docházela jsem s jedním dítětem, ale Vaše rady používám i u ostatních dětí, které hlídím. ebook mi pomohl, při hlídám s doučováním. Některé aktivity byly vhodné i pro více dětí různého věku 12-4 roky. Díky. S klidem mohu říct, že doučování proběhlo - nastartovali jste u mne kreativitu a hlavně kousek odbornosti, kterou šířím dál. Hry si začínám i sama vymýšlet. Super 🙂 Klučina se zlepšil nejen ve čtení, ale i prožívání neúspěchu.
Dáša
Mám dvě děti, druháka a třeťáka. Ten starší má všechny dys světa. Manželka na učení s ním nemá nervy. Vyzkoušeli jsme už asi 20 aktivit a kluky to baví. Situace se uklidnila. Konečně! Je to jiné než stále sedět jen u čítanky. Pro nás super!
Honza
Šla jsem na jednu konzultaci.Vedu dyslektický kroužek. Děti tam dochází i několik let. Tolik námětů jsem nečekala. Neustále vymýšlet něco nového je v tom všem papírování náročné. Usnadnila jsi mi život. Díky. Míčky lítají vzduchem, ťukáme do vařečky a hlavně se smějeme. Pochopit roli stresu u čtení byl pro mne objev století.
Beataspeciální pedagog