Institut praktické pedagogiky je součástí projektu Active Brain

Objev hvězdu  start do školy

26.- 30. 8. 2024

Jen pro 12 dětí 

děti, tabor, poruchy učeni, adhd, tabor, kroužky
adhd - poruchy učení-dyslexie-tabor

Kdo bude provázet Vaše děti a aktivity, které budeme prožívat 

děti, tabor, poruchy učeni, adhd, tabor, kroužky

SEBEROZVOJ

Naše profesionálně vedené aktivity se zaměřují na posilování sebedůvěry, sebeuvědomění a sebeakceptace. Pomáháme dětem rozvíjet jejich osobní sílu a odolnost, aby mohly čelit výzvám s větší jistotou. Pomoci dětem objevit v sobě to nejlepší je dar Mgr. Ludmily Leinweberové. Hra, humor podpora a uvolnění nepohody. Je laskavá a chápající sdílí s dětmi svoji cestu dítěte s ADHD. Podporuje děti i rodiče na společné cestě.

Paměťové techniky

Naučíme děti účinné strategie a techniky pro zlepšení paměti a koncentrace. Skrz různé hry, cvičení a interaktivní aktivity podporujeme rozvoj jejich kognitivních dovedností. Děti potřebují humor a učení jde snáz.  Paměť dokážeme nastartovat u každého.

pozornost, TRÉNINK POZORNOSTI, adhd, poruchy učení, tábor, kroužek

POZORNOST

S ohledem na specifické potřeby dětí s ADHD se zaměřujeme na trénink pozornosti a snižování nepříjemných příznaků rozptýlení. Pomáháme dětem naučit se lépe soustředit na úkoly a získat větší kontrolu nad svou pozorností. Pozornost jde trénovat mnoha různými způsoby. Využíváme moderní neurotechnologie, pohybové aktivity i hru s míčky nebo papír a tužku.

SOCIÁLNÍ VZTAHY

Pro děti s ADHD a poruchami učení jsou sociální interakce někdy obtížné. Naším cílem je vytvořit podporující prostředí, ve kterém se děti cítí bezpečně a přijaté. Skrz skupinové aktivity a her jsme schopni rozvíjet jejich sociální dovednosti a posilovat schopnost navazovat vztahy s ostatními. Skupina nestená věkem umožňuje možnost lepšího zapojení mladším i starším.

Pro děti s ADHD a dysfunkcemi jsou sociální interakce někdy obtížné. Naším cílem je vytvořit podporující prostředí, ve kterém se děti cítí bezpečně a přijaté. Skrz skupinové aktivity a her jsme schopni rozvíjet jejich sociální dovednosti a posilovat schopnost navazovat vztahy s ostatními. DYSLEXIE
Pro děti s ADHD a dysfunkcemi jsou sociální interakce někdy obtížné. Naším cílem je vytvořit podporující prostředí, ve kterém se děti cítí bezpečně a přijaté. Skrz skupinové aktivity a her jsme schopni rozvíjet jejich sociální dovednosti a posilovat schopnost navazovat vztahy s ostatními. DYSLEXIE

MALÁ A VĚKOVĚ NESOURODÁ SKUPINA

S maximálně 12 dětmi na táboře můžeme garantovat individuální přístup a osobní péči. Náš tým zkušených parťáků je připravena věnovat se každému dítěti a poskytnout mu podporu, kterou potřebuje. Někdo rád komunikuje se staršími a někteří starší si mohou posílit své komunikační dovednosti při podpoře mladších. Každý může vyzkoušet, co je mu příjemné- někdo vyzkouší cestu nevidět a někdo je rád průvodcem. Každý má možnost zvolit a posílit se.

Řešíte, jak se efektivně učit, umět odpočívat a radovat se ze života?

Máte pocit, že je vaše dítě ve stresu? 

Přijď na Objev hvězdu a projdeme společně techniky, jak se starat o svůj mozek a své duševní zdraví.

Dostanete odpovědi na své otázky - o adhd - poruchách učení - mnoho dětí zajímá, zda exsistují i nějaké klady a výhody z toho plynoucí.

Jednotlivé dny na sebe na sebe navazují.
Starat se o svůj mozek je důležité a jde to i hravě.

Čím budeme procházet v průběhu týdne

  • Jak pracuje náš mozek?
  • Jak funguje Tvoje pozornost?
  • Co je to duševní zdraví?
  • Co je úzkost a strach?
  • Úvod do relaxace
  • Relaxace před písemkou/ stresem
  • Praktické nácviky
  • Jak správně pracovat s dechem?
  • Dysporuchy a učení?
  • Myšlenkové mapy.
  • Jak si zapamatovat co nejvíc.
  • Využití přístrojů, kde jasně uvidíš jak jsi soustředěný.
  • Co když mám ADHD? Jak funguji, pokud mám dysporuchy?
  • Proč je důležité starat se o svůj mozek?
  • Co se děje v mozku, když jsi ve stresu?
  • A co je vlastně deprese?
  • Základy psychohygieny - každodenní údržba mozku.
  • Jak se starat o vlastní duševní zdraví a skloubit učení, prokrastinaci, odpočinek a spánek? 
  • Kdo, kde a jak ti pomůže, když ti nebude dobře na duši?
  • Jak pracovat s nepříjemnými myšlenkami, stresem a strachy?
  • Práce s pamětí.

Přínosy 

  • Re - start pozornosti a schopnosti soustředit se
  • Jednoduchá a efektivní cvičení pro rozvoj pozornosti
  • Nejmodernější přístroje na trénink pozornosti a kognitivních funkcí
  • Praktická cvičení pro zvládnutí stresu a navození pohody a radosti
  • Pracovní listy a tipy k tréninku v domácím prostředí
  • Hry na uvědomění si sebehodnoty a podporu sebevědomí

Co mohou děti očekávat

  • pohodu, přijetí sebe sama
  • pobyt venku a mnoho her
  • zvýšení schopnosti soustředit se
  • trénink pomocí moderních herních přístrojů
  • hravé, tvořivé a pohybové aktivity na rozvoj pozornosti
  • hry na odbourání stresu a nastavení vnitřní pohody
  • aktivity k uvědomění si dobrých stránek
  • podporu sebevědomí formou sebepoznávacích her
  • motivační prvky pro denní rytmus a povinnosti

Na týdenní intenzivní setkání mohou navazovat skupinové lekce s podobným zaměřením.

Praktické informace: 

Celodenní : 8.30 - 15.30  (16) 

cena zahrnuje stravu 3 x denně a pitný režim

 

Poslední týden v srpnu.  Škola dětem začíná 2. 9. 2024

Dan je živý, chytrý, stále nadšený, ale nějak nezapadá v kolektivu. Dan se našel, uvědomil si, že skvěle dokáže bavit druhé a pomoci. Jeho tvořivost a nápady nebyly zdrojem problému, ale vítané s nadšením. Lístek, který dostal od ostatních, jaký je a co mu jde má nad postelí. Skvělá práce s Danem i s námi rodiči.
MaminkaDana
adhd -dyslexie-poruchy učeni dislexie-náprava
adhd-poruchy učení, pomoc-skupinový a indivisualni program
Skupinka byla pro dceru velmi přínosná, uvědomila si, jak se začít soustředit v hluku třídy. Náměty na hříčky a pozornostní cvičení jsme využili i doma se synem. Jen nám váznou relaxace a to je závislé od mojí rozlítanosti a neschopnosti se zastavit. Podařilo se, aby se dcera cítila úspěšná a ten úspěch a pocit vítězství si donesla i domů a začíná se objevovat i ve škole. Procvičování stresových chvil a strachu z výkonu probíhalo hravou formou. Vřele doporučuji
MaminkaJany
prázdninová přípavka

Co o nás říkají naši klienti?

DCERA NEVYČNÍVÁ A JE "NORMÁLNÍ" ŽÁKYNÍ Dcera navštěvuje centrum již třetím rokem vzhledem k tomu, že jí byly diagnostikovány významné poruchy soustředění a pozornosti. Po třech letech spolupráce s tímto centrem se její schopnost soustředit se a udržet pozornost zlepšila natolik, že přestala ve třídě "vyčnívat" a stala se "normální" žákyní. V centru navštěvuje nejen terapie Biofeedback ale také volnočasový kroužek a pravidelně se učastní i letních příměstských táborů. Pro mě , jako matku, je radost vidět ji pracovat s terapeutkami, které má nejen pro jejich laskavý přístup k dětem, nesmírně ráda. A to je podstatné. Pokroky jsou znatelné a dcera si veškerý čas v centru maximálně užívá.
Katka K