Institut praktické pedagogiky je součástí projektu Active Brain

Co o nás říkají

Active Brain s.r.o. navazuje na dlouholetou práci Neuroprogress o.s.

Slovy můžeme vyjádřit své pocity, přání, touhy a vše, co teď prožíváme. A právě o prožitky dětí a dospělých, se kterými jsme pracovali, se s Vámi chceme podělit.

Česká televize zdokumentovala výsledky neuroterapií na našem pracovišti.

Krátký dokument vyhrál na festivalu Academia film Olomouc cenu za nejlepší český populárně-vědecký dokument a ocenily ho i zahraniční kapacity v oblasti výzkumu mozku.

Vývoj nových metod se nezastavil.

Vytváříme specializované programy na trénink mozku.

Provádíme vlastní výzkum účinnosti terapií a vytváříme nové metody a metodiky pro práci s mozkem. 

 

Je to mnoho dnů upřímné a intenzivní spolupráce na cestě k radostnějšímu životu a pohodovým chvílím.

Je to o podpoře, kterou potřebují rodiče i děti, když to ve škole neklape. Je to o hledání řešení, když pravidla v rodině nefungují a vytrácí se pohoda. Je to o učení, jak ovládat své emoce a stres, který nás pohlcuje, když něco nestíháme, nemáme nebo se nám nedaří …

Je to o …  mnoha rovinách života, na které nemusíte být sami. Nabízíme cestu i pro Vás.

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Jsme rádi, když se u nás cítíte skvěle a odnášíte si užitečné náměty, které Vás a Vaše děti přiblíží k pohodě.

NIKDY JSEM NEZAŽILA, ABY MNĚ NĚKDO UVEDL DO PROBLEMATIKY TAK KOMPLETNĚ A JASNĚ ... Pro mě bylo naše společné setkání velkým obohacením, protože jsem se poprvé dozvěděla, jak na grafomotoriku. Přestože mám vystudovanou PdF, nikdy jsem nezažila, aby mně někdo uvedl do problematiky tak kompletně a jasně. Sama na sobě jsem si ujasnila, kde mám problém v držení tužky já a jak s ním pracovat. Získala jsem inspiraci pro rytmické části, kde je jedním z cílů příprava dětí na psaní a jejich uvolnění, to vše formou hry, říkadel, písniček a cvičení. Z naší společné práce čerpám každý den při práci ve škole, zařadila jsem víc uvolňovacích cvičení na ruku, všímám si, jak děti sedí a jak vypadá prostor kolem nich, jsem schopná opravovat chyby a pomáhat jim. Zaujala mě i řada jednoduchých pomůcek, které jsem u vás viděla a které je možné využívat i v prostředí školy. Moc děkuji ještě jednou a přeji, ať se dílo daří.
Kateřina Vaňková učitelka 1.třídy
Váš workshop se mi moc líbil a hodně mě obohatil. Líbilo se mi, že jste šla od úplných základů k těm "třešničkám na dortu", od nejjednoduššího po nejsložitější. Mnoho věcí a aktivit člověk poznal při studiu, ale Vy jste je dala do sytému a doplnila mezery. Vše jsme si mohli vyzkoušet na vlastní kůži, osahat a prožít. Je vidět, že jste profesionál v oboru a k dětem máte velmi dobrý vztah. Bonusem byla skvělá atmosféra a příjemné prostředí. Poznatky určitě použiji jak ve své praxi učitelky, tak jako máma dvou malých předškoláčků. Už se rozmýšlím, na který seminář vyrazím příště, ale nemohu si vybrat, všechny znějí lákavě. Doporučuji Vás všem ve svém okolí a doufám, že se pozitivní reference budou šířit dál.
Marketa Dragounova
Markéta Dragounováučitelka, maminka
Do centra jsme nejdříve chodili se synem na Biofeedback kvůli nesoustředění, roztržitosti a dalším věcem. Ale správný vývoj malé osobnosti není jen o stavu mozku, ale i o správné a pozitivní výchově a působení, porozumění dítěti a o vztazích v rodině i mimo ni. Proto jsme se s paní Smutnou domluvili také na individuálních sezeních se synem. Neměl žádné výrazné výchovné problémy,chtěli jsme spíše problémům předcházet a také pracovat na vzájemných vztazích, porozumění a pochopení. Sezení byla přizpůsobená našim požadavkům, byla velmi individuální a osobní, a i když bylo naplánované téma, často se ubralo jinudy, prostě podle toho, co zrovna syna tížilo nebo vyplulo na povrch, což bylo přirozené a nespoutané. Velkou měrou k celkovému výsledku přispělo velmi příjemné vystupování a pozitivní působení paní Smutné, která si nás tímto získala a co je skvělé, syna to velmi bavilo, těšil se na schůzky, jako by si šel povykládat s kamarádem. Získali jsme zde i mnoho podnětů na způsoby učení, motivaci a přístupů k řešení problémů. Odhalili jsme spolu skryté příčiny jeho chování, začali jsme je řešit, změnili jsme určité způsoby chování, které nebyly úplně tím pravým ořechovým, pochopili jsme spoustu věcí, díky kterým máme teď úžasný otevřený vztah, umíme řešit problémy s větším klidem a porozuměním z obou stran. A to úplně nejúžasnější je, že se tady jakoby začaly rozvíjet a posilovat Šimonovi pozitivní kladné vlastnosti. Prostě z kluka, který měl nálepku rošťák, je milý, vnímavý, citlivý kluk se smyslem pro spravedlnost, co chrání slabší, je obětavý a dokáže bez problémů pomoci. Chce to jen správný přístup a pochopení, k čemuž je mnohdy potřeba nadhled, rada, prostě správné odborné vedení, čím speciální pedagogika v podání paní Smutné rozhodně je a my jsme ji za její neocenitelnou pomoc velmi vděční.
Jana Svojáková a Šimon

Další reference najdete zde

Milada je laskavý a trpělivý pedagog. Díky mnoha letům praxe a své mimořádné schopnosti empatie dokáže navázat kontakt i s dítětem, které je předem rozhodnuto nespolupracovat. Procvičování "tvrdého" zápěstí našeho prvňáka Adama probíhalo v naprosté pohodě, hravou formou. Moc nám pomohly i zapůjčené, Miladou vyrobené, pomůcky pro domácí nácvik. Po pravidelném procvičování ustoupily bolesti paže při déletrvajícím psaní a zlepšil se vzhled i sklon písma.
Renata Koukalová
Dobrý den:-) Děkujeme za kurz prvňáka. Ještě jsme s Aničkou nestihly vše pořádně "zkoukout" je toho pořádná kupa:-) Ale nějaké první poznatky už máme:-) Udělali jsme si testík se schodama a zjistili, že se Anička ohodnotila 3. Sama řekla, že spoustu věcem ve škole nerozumí. Pak jsme zkoušeli ranní pohodové vstávání. Našla jsem doma stařičkou kazetu s melodiema pro miminka a tu ráno pouštíme ke vstávání:-) celkovým přehodnocením ranního zmatku už se nám podařilo ušetřit čas, tak že sem mohla i starší dcerce nakulmovat vlasy do školy(dárek od Ježíška):-) Hlavně nejdřív ošéfovat sebe a psa a pak už se můžu víc soustředit na holky:-) Uvolňovací cviky jsou moc fajn, Ani to moc pomáhá. Taky zkusíme počítání s ramínkem a kolíčky, na to se moc těším:-)
M.Venerová a Anička
DCERA NEVYČNÍVÁ A JE "NORMÁLNÍ" ŽÁKYNÍ Dcera navštěvuje centrum již třetím rokem vzhledem k tomu, že jí byly diagnostikovány významné poruchy soustředění a pozornosti. Po třech letech spolupráce s tímto centrem se její schopnost soustředit se a udržet pozornost zlepšila natolik, že přestala ve třídě "vyčnívat" a stala se "normální" žákyní. V centru navštěvuje nejen terapie Biofeedback ale také volnočasový kroužek a pravidelně se učastní i letních příměstských táborů. Pro mě , jako matku, je radost vidět ji pracovat s terapeutkami, které má nejen pro jejich laskavý přístup k dětem, nesmírně ráda. A to je podstatné. Pokroky jsou znatelné a dcera si veškerý čas v centru maximálně užívá.
Katka K
VELKÝM PŘÍNOSEM PRO MNE BYLY KONKRÉTNÍ RADY A NÁVODY Během semináře jsem se seznámil se základními druhy úchopů, které je třeba trénovat pro správné a pohodlné psaní. Další důležitou informací byla instruktáž o správném tlaku na psací nástroj, jeho poloze v prstech a správném pohybu jednotlivých částí ruky, která píše. Na waldorfské škole je tradiční psací nástroj voskový bloček a díky semináři jsme si probrali přínosy této metody přípravy na psaní a zmapovali také její rizika. Velkým přínosem semináře pro mě byly konkrétní praktické rady a návody, jak cvičit uvolnění jednotlivých částí ruky při psaní (psaní do písku, houbička na tabuli, …). Výborná byla možnost konzultovat konkrétní problémy konkrétních žáků a základy diagnostiky případného vadného držení psacího nástroje nebo špatného držení těla u psaní. Naprostým překvapením pro mě bylo zjištění, že správné psaní je také spojeno se správným dýcháním a držením celého těla. Seminář velmi přispěl a usnadnil následnou tvorbu učebního plánu v mé pedagogické praxi.
Ing. David BartůšekTřídní učitel 1. Ročníku WZŠMŠ
Moje první setkání s Neuroprogressem bylo velice náročné a vyčerpávající. Přes 3 hodiny trvající vstupní vyšetření by dalo zabrat i dospělému, natož neposednému malému klukovi, ale dali jsme to. Byla jsem totiž zoufalá a vyčerpaná ze stížností paní učitelky na mého Kubíka. Začalo to snad už první den školy. Nic nám nešlo, byli jsme pomalí, často jsme zapomínali no a poznámky a puntíky (samozřejmě černé) byly na denním pořádku. No, nebudu zdržovat zbytečnými řečmi. Měla jsem dvě možnosti: VZDÁT TO a nechat malé dítě na pospas školní mašinérii a nezájmu, nebo BOJOVAT. Já jsem se doslova se slzami v očích rozhodla bojovat a našla jsem úžasné spolubojovníky a krásné ženy, které mi v tom boji dodnes pomáhají, jsou velice inspirativní a mají nepřeberné množství rad a nápadů jak pracovat s dětmi, jak je povzbuzovat a jak jim zvedat sebevědomí. Ani netušíte, co s dítětem udělá obyčejná pochvala. Škoda, že není od paní učitelky. No, už končím. Mám tady prosezených už skoro 50 hodin v čekárně a nelituji ani jedné minuty.
paní Poláčková

Další reference najdete zde