Pohyb a jeho blahodárný vliv na náš mozek

Věděli jste, že na 10. 5. připadá světový den pohybu pro zdraví? Asi všichni víme, že pravidelný pohyb je zdravý pro naše tělo, ale občas opomíjíme jeho blahodárné účinky na naši mysl a mozek.
A jak obrovský má vliv na naše děti! Přitom stačí třeba jen jedna procházka denně na čerstvém vzduchu nebo jednoduché cvičení. 


A v čem všem nám může pohyb pomoci? 

  • Zkvalitňuje náš spánek. Budeme snáz usínat a ráno se budit odpočatější.
  • Startuje naši pozornost, nemluvě o sportech, např. míčových hrách, které nám navíc pomáhají procvičovat zrak.
  • Zlepšuje se také naše soustředění a schopnost plánování. Pohybem si zkrátka bystříme mysl.
  • Sníží se nám hladina stresu, cvičení posiluje naši přirozenou obranyschopnost vůči stresu a snižuje bušení srdce.
  • Posilujeme si serotoninové neurony – tyto neurony nám pomáhají zlepšovat paměť a orientaci v prostoru a slouží jako prevence alzheimerovy choroby
  • Funguje jako přírodní antidepresivum. U lidí léčených psychofarmaky bylo zaznamenáno zlepšení jejich psychického stavu díky pravidelnému cvičení dokonce o 50 %!
  • Pomáhá nám zvyšovat sebevědomí. To, že se nám podařilo zařadit pohyb do našeho každodenního života a jak se postupně zlepšujeme, v nás vzbuzuje hrdost. Můžeme se radovat ze svých úspěchů
  • Daleko lépe se nám daří vyvážit pracovní a rodinný život, obzvlášť, když si vyrazíme ven s celou rodinou. Společně na vzduchu se hned cítíme šťastnější a zdravější.

Jak to máte Vy? Snižujete si také stres pohybem? 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.